Az utolsó hajnal

Néhány évvel ezelőtt új Kertész Mihály-film érkezett hazánkba: a magyar film első sikeres korszakát reprezentáló, egykor nemzetközi sikerként futó Az utolsó hajnal. Az 1917-ben, még Magyarországon készült némafilm egzotikus helyszínei, jelmezei ‒ a teljeséggel hihetetlen operett-történet főhőse, Harry Indiában találkozik a végzettel ‒ láttán az az érzésünk támadhat, hogy nem is egy honi alkotást látunk. A legnagyobb és legismertebb rendezők egyike volt Kertész Mihály, elsősorban is, a minden idők egyik legjobb filmjének választott Casablanca miatt. Kertész ars poeticájának – „tudni kell a témát cselekménnyé alakítani, az akciót lüktetővé élénkíteni és gyors menetűvé tömöríteni” ‒ pontos leképezése ez a színes, amerikai stílben tartott könnyű melodráma.

A honlap zavartalan működése érdekében cookie-kat (sütiket) használunk.RENDBEN